Skąd biorą się bóle pleców?

Ból pleców jest częstą dolegliwością ludzi w różnym wieku i może być wywołany wieloma czynnikami. Przyczynia się do tego nieprawidłowa postawa ciała lub stare urazy. Bardzo ważna jest odpowiednia diagnoza i wprowadzenie skutecznego leczenie. W tym artykule poznasz różne przyczyny bólu pleców i skuteczne sposoby jego uśmierzania.

Co może wywoływać  ból pleców ?

bóle plecówBól pleców bywa spowodowany nadmiernym wysiłkiem fizycznym, nieprawidłową postawą, szczególnie przy pracy biurowej, a także nadciągnięciem mięśni. Czasem wywołany jest on urazem. Nierzadko również przepracowanie powoduje, że plecy bolą, a przyczynia się do tego, chociażby nieprawidłowa technika podnoszenia ciężarów. Także niektóre choroby stanowią przyczynę bólu pleców. Należy do nich, chociażby zwyrodnienie dysku czy zapalenie stawów. Ból pleców bywa także objawem zwężenia kanału kręgowego, rwy kulszowej albo pondlolistezy, czyli ześlizgnięcia kręgów. Jak widać, przyczyn tego typu dolegliwości  może być wiele, a w celu ich prawidłowego zdiagnozowania należy niezwłocznie skorzystać z usług profesjonalistów.

Jakie są skuteczne sposoby na ból pleców?

Najlepszym sposobem radzenia sobie z bólem pleców jest zapobieganie jego wystąpieniu. W tym celu należy utrzymywać prawidłową postawę ciała podczas siedzenie, lub stania przez dłuższy czas. Warto skorzystać z usług szkoły postawy ciała, która pomaga w świadomym kształtowaniu oraz uczeniu się swojego ciała. Tego typu szkoła oferuje również profilaktykę, leczenie zaburzeń postaw ciała czy ćwiczenia korekcyjne. Ciężkie przedmioty należy podnosić z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. W niwelowaniu bólu pleców i jego przyczyn doskonale sprawdza się rehabilitacja oraz masaż u fizjoterapeuty. W przypadku niektórych dolegliwości wskazana może być ingerencja chirurga.