Jak nieprawidłowe siedzenie i postawa wpływa na kręgosłup?

Wady postawy i schorzenia kręgosłupa są coraz częstszym problemem. Najczęściej wywołuje je nieprawidłowa pozycja ciała, długotrwałe siedzenie czy niewłaściwe nawyki obciążające tę partię ciała. Sprawdź, jak na kręgosłup wpływa praca siedząca i jakie postawy przy biurku są niewłaściwe.

Jak na kręgosłup działa siedzący tryb życia i nieprawidłowe pozycje ciała?

pozycja siedzącaNa kręgosłup bardzo negatywny wpływ ma długotrwałe siedzenie. Tym gorzej, jeżeli do tego dochodzą niewłaściwe postawy w trakcie wykonywania tej czynności.  Jest to siedzenie z jedną nogą podwiniętą pod pośladek, praca z nisko pochyloną głową czy garbienie się. Dodatkowo, podczas długotrwałego siedzenia, kręgosłup jest obciążony nierównomiernie, co prowadzi do poczucia sztywności, bólu pleców i karku. Również inne nieprawidłowe pozycje mają na niego negatywny wpływ, a mięśnie zmuszone są do wykonywania wzmożonej pracy. Także to, w jakiej pozycji śpisz może powodować szereg problemów. Siedzący tryb życia, spanie na brzuchu czy nadmierne dźwiganie doprowadza do przeciążenia kręgosłupa, czy powstawania wad postawy, takich jak lordoza, kifoza czy skolioza.

W jaki sposób można skorygować wady postawy?

Jak warto podkreślić, siedzący tryb życia ma niezwykle szkodliwy wpływ na kręgosłup. Nieprawidłowe postawy prowadzą do szeregu schorzeń kręgosłupa, bólu mięśni, karku czy ramion. Aby skorygować wady postawy warto jest skorzystać z gimnastyki korekcyjnej prowadzonej przez fizjoterapeutę. Pomocna jest również fizjoterapia indywidualna. Warto stosować także fizjoprofilaktykę, która koncentruje się na przeciwdziałaniu powstawaniu skutków chorobowych i promowaniu aktywności fizycznej. W celu zapobiegania wad postawy dobrze jest zadbać o odpowiednią dawkę ruchu w ciągu dnia jak i odpowiedni materac do spania.