Typowe kontuzje mięśniowe i sposoby rehabilitacji

Kontuzje mięśniowe występują w sporcie, ale nie trzeba ćwiczyć sezonowo, by odczuwać ból. Wystarczy regularne przeciążanie mięśni, by poczuć dolegliwość. Leczenie wymaga zabiegów rehabilitacyjnych, które prowadzą doświadczeni fizjoterapeuci. Należy jednak systematycznie wykonywać ćwiczenia.

Typowe kontuzje mięśniowe i sposoby rehabilitacji

mężczyzna trzyma się za kark z grymasem bólu na twarzyKontuzje mięśniowe występują u sportowców zawodowych i amatorów. Nie trzeba być sportowcem, żeby nabawić się urazów. Podczas gry w siatkówkę możemy nadwyrężyć nadgarstek, a grając w piłkę nożną skręcić kostkę czy zerwać ścięgno Achillesa. Podczas biegania istnieje zagrożenie zwichnięcia kostki. Często przeciążamy ścięgna lub mięśnie, podczas dźwigania. Kontuzje mięśniowe mogą wystąpić w dowolnym momencie, podczas niewłaściwego stąpnięcia czy upadku.  Niestety urazy są problemem, bo wymagają leczenia i to często długotrwałego. Promyk Jutrzenki zatrudnia wykwalifikowanych fizjoterapeutów, którzy prowadzą skuteczne terapie, pozwalające szybciej wrócić do pełnej sprawności. Dysponują ofertą zabiegów i masaży, z których warto korzystać, by pozbyć się bólu.

Terapie na kontuzje mięśniowe

Terapia mięśniowo-powięziowa jest skuteczną formą walki z bólem głowy, mięśni, kręgosłupa i stawów. Jeśli pojawia się problem tzw. smartfonowej szyi, dolegliwości występują w okolicach barku, karku i między łopatkami. Problem jest współczesny i pojawił się podczas korzystania z urządzeń elektronicznych, m.in. smartfonów i laptopów. Obecnie w dużym stopniu dotyka dzieci i młodych osób, choć uskarżają się też starsi pacjenci. Kolejną, niezwykle bolesną dolegliwością jest ból kręgosłupa lędźwiowego. Bardzo nieprzyjemne schodzenie, wymaga długotrwałego leczenia, ponieważ ogranicza naszą sprawność.  Kontuzje mięśni dotykają praktycznie wszystkich, bez względu na wiek. Chorują również dzieci. Dlatego powinniśmy kontrolować u nich wady postawy, a w razie potrzeby lekarz zaleci odpowiednią terapię, która przyniesie poprawę stanu zdrowia.